|
|
|
|
|
|
TeknoFys
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vetyä ruohonleikkurin tankkiin?
Uudella tekniikalla polttoaineen käyttöaste 100%.
|
Vetypolttokennojen hankaluutena on huono hyötysuhde. Vaikeuksia aiheuttavat tehoa säätelevä elektroniikka, kosteuden hallinta ja polttoaineen kierrätys. Uusi tekniikka mahdollistaa polttoaineen käytön 100-prosenttisesti. Kennot sopivat pieniin koneisiin, kuten ruohonleikkureihin ja moottorisahoihin. Polttoainetta voitaisiin toimittaa grillien propaanijakelujärjestelmää vastaavalla tavalla. Keksintöä voidaan soveltaa paljon saastuttavissa, mutta päästökontrollijärjestelmiin kuulumattomissa pienissä koneissa. Seuraavaksi yritetään yhdistää kennoja isompiin laitteisiin sopivaksi kokonaisuudeksi. |
|
TeknoFys 21.3.2007 21:24 Lähde National Science Foundation (NSF) Hydrogen-Powered Lawnmowers? |
|
|
|
|
|